2022-04-10 Palmpasen in Blijham 2022-04-10 Palmpasen in Blijham

Hierboven de link naar de foto’s van Palmpasen. U kunt deze ook vinden op de website van PG Bellingwolde.

Palmpasen in Blijham

Vanmorgen hadden wij de Palmpasen-dienst in Blijham. Voorganger was Greet Berend en organist Helmer Roelofs.
De KND was sinds lange tijd weer in de kerk aanwezig. Wat fijn om kinderstemmen te horen tijdens de dienst. Vorig jaar, omdat de diensten allemaal digitaal waren rondom Pasen, heeft de KND gezorgd dat wij de PaasChallenge konden fietsen of rijden in de auto met een route door onze vier gemeenten. Nu weer gewoon samen in de kerk, alhoewel de PaasChallenge ook mooi was maar wel veel werk voor degene die deze moet maken.
Voordat de kinderen met het lichtje meenemend de kale stokken mochten versieren zongen we eerst met elkaar nog een lied.
Kleine ezel uit de stal: https://www.youtube.com/watch?v=AZWWrB-tVV4

Terwijl de achterblijvers luisterden naar het verhaal van Greet waren de kinderen samen met de leiding druk aan het werk om o.a. de Palmpasen-stok te versieren: en dat was hard werken.
Vervolgens kwamen ze trots met de Palmpasen-stokken (kruis) al zingend binnen om te laten zien wat het eindresultaat was.
Het zag er allemaal feestelijk uit zo. Greet maakte de opmerking dat het haar een goed idee leek om volgend jaar weer te komen met Palmpasen en dat iedereen in de kerk dan zo’n mooie stok bij zich zou moeten hebben of terplekke maken, dus ………..

Na deze dienst gaan we de stille week in en hopen u in de volgende diensten te mogen begroeten:
donderdag 14 april in Vriescheloo om 19:30 uur met ds. W. Jöhlinger. We vieren dan het Heilig Avondmaal
vrijdag 15 april in Blijham om 19:30 uur met ds. W. Jöhlinger, Goede Vrijdag
zaterdag16 april in Wedde om 19:30 uur met Pastor F. Groenbroek, Stille Zaterdag
zondag 17 april in Bellingwolde om 10:00 uur met ds. W. Jöhlinger, Pasen
Vooraf is hier om 9:00 uur een gezamenlijk Paasontbijt in Het Karspel. U kunt zich hiervoor nog opgeven bij: Diny Heeling 0597 531752 of a.heeling@hetnet.nl