2018-04-08 Bevestiging/intrede ds. W. Jöhlinger 2018-04-08 Bevestiging/intrede ds. W. Jöhlinger
  klik hier voor foto's

Een feestelijke dienst met een mooie liturgische bloemschikking die voorstelt: Drie golven voor elke gemeente één, met drie veelkleurige schikkingen als verbeelding voor de diversiteit van mensen binnen de gemeenten. Met de vuurtoren waar we steeds naar toe varen als baken, verbeeld door drie rode rozen in een vaas, symbool voor de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Ds. Feike Volbeda verbond ds. Wolf Jöhlinger met zijn nieuwe gemeenten. Sapphira Mulder speelde daarna een Joodse klezmer op de dwarsfluit. Vervolgens ging ds. Jöhlinger verder voor in de dienst. De kindernevendienst mocht met de kinderkaars aangestoken aan de Paaskaars naar hun eigen dienst.
Bijna aan het einde van de dienst kwamen de kinderen weer terug tezamen met een aantal gemeenteleden uit de drie gemeenten.
D.m.v. een verbeelding van een kapitein met matrozen en toeristen op de boot ging men in op ds. Jöhlinger zijn hobby namelijk varen op o.a. het wad. Op een boot heb je nodig een stuurwiel, een kompas en anker, maar die heb je ook in het dagelijks leven nodig. Ook een koffer met goede richtlijnen en een bijbel zijn belangrijk in je leven. Mooi verbeeld en verteld door zowel de jongeren als volwassenen. Jan Eefting heeft ons begeleid op het orgel tijdens de dienst.

Na de dienst heeft Jacob Baas, voorzitter PG Blijham, ds. Jöhlinger en zijn vrouw toegesproken namens de drie gemeenten. Fenneke Groenbroek, voorzitter PG Vriescheloo, heeft het cadeau ingeleid en samen met Wolf uitgepakt. Een mooi kunstwerk met weer een link naar zijn boot maar ook naar zijn nieuwe gemeenten. Gea kreeg een mooi boeket bloemen als welkom in de nieuwe gemeenten.
Albert Freij, voorzitter PG Bellingwolde, sloot af en nodigde een ieder uit om ds. Jöhlinger en zijn vrouw te feliciteren in het nieuwe kerkelijk centrum dat net klaar was.

En toen was er thee/koffie en een mooi toepasselijk gebakje, wij mogen Wolf opeten en intussen gezellig napraten met elkaar.
Giel van Beveren voorzitter van de ambtsgroep Financiën & Beheer, zette de kosteres van de Magnuskerk, Fenny Smid, nog even in de bloemen. Zij was vandaag op de kop af 20 jaar in dienst als koster.