Kerkdiensten Oudejaars- en Nieuwjaarsdag 2018-19 Kerkdiensten Oudejaars- en Nieuwjaarsdag 2018-19
Klik hier voor de foto's
Op 31 december kwamen leden van de PG Bellingwolde, Blijham en Vriescheloo naar het Garniszoenskerkje in Oudeschans. Hier wordt al jaren (vanuit PG Bellingwolde) de oudejaarsavonddienst gehouden.
Een sfeervol kerkje met kaarsen op de banken. Ds. Jöhlinger ging voor de eerste keer voor in deze gezamenlijke dienst. Etty de Boer speelde op de piano. Er is namelijk geen orgel in de kerk, alhoewel er wel een orgel (geschilderd) zichtbaar is.
Een mooie dienst met na afloop van de dienst het zingen van het Grönnens Laid, inmiddels ook een traditie.
En toen was het tijd voor de glühwein en warme chocolademelk en koekjes en oliebollen. Janny Ekkelkamp (onze jarige) en Marga Noordhoff hebben dit weer prima verzorgd.
En zo werd er nog gezellig nagepraat zo samen.

En toen werd het 1 januari 2019 en kwamen we weer samen om elkaar tijdens de koffie/thee met oliebollen en rolletjes veel goeds toe te wensen. Onze gastvrouw en koster Fenny Smid had het er maar druk mee.
Vervolgens gingen we naar de kerk om te luisteren naar de eerste dienst in het nieuwe jaar. Ds. Simon Rienstra ging voor in deze dienst en Roelf Wind speelde voor het eerst in de kerk in Bellingwolde. Dat is het mooie van onze samenwerking, gebruik maken van elkaars organisten. Voor ons kwam nog een extra verassing tijdens deze dienst. Roef kan prachtig zingen en na de overdenking zong hij een prachtig lied zichzelf daarbij begeleidend op het orgel. Dit lied was een prachtige samenvatting van de gehele dienst.
Een mooi begin van 2019. We konden vandaag nog
genieten van de mooie kerstboom die bij Anita en Pim Lobbezoo-Zee uit de tuin kwam.

Voor diegenen die nieuwsgierig zijn naar de opbrengst van onze oliebollenactie en die mail niet hebben ontvangen, de opbrengst netto  is € 1900,00. Een geweldig resultaat met maar een handjevol vrijwilligers. Maar wel veel kopers van de oliebollen.