2023-10-29 tekenen van het convenant van Groningen van INLIA

https://photos.app.goo.gl/FqaGeBDjcvdCh5vd7 Link naar de foto’s tekenen van het convenant van Groningen van INLIA

In de dienst op 29 oktober in Blijham hebben wij als gezamenlijke kerkenraden het charter van Groningen officieel ondertekend. Dit gebeurde tijdens de dienst in Blijham. Dhr. Helmer Roelofs van INLIA (ook onze organist) vertelde nog even in het kort wat INLIA doet en waarom het goed is dat wij op deze manier onze verbondenheid met INLIA tonen. Daarna is het convenant door de preses en scriba van PG BBVW ondertekend.
Helmer heeft op een gemeenteavond uitgebreid uitleg gegeven wat INLIA doet en waarom het voor hen belangrijk is dat kerken INLIA ondersteunen. Niet alleen financieel maar door het tekenen van het charter van Groningen dat wij achter de doelstelling van INLIA staan.
Elke kerk kreeg van INLIA een kaars om te laten branden tijdens zondagen die een link hebben met INLA of wanneer we gaan collecteren voor hen.
Voor Helmer was het mooi dat dit in de kerk Blijham, toch een beetje zijn kerk, gebeurde.
Foto’s gemaakt door Willeke Koch.
Onder "Documenten" vindt u het getekende Charter van Groningen.