Activiteiten agenda seizoen 2023-24 Activiteiten agenda seizoen 2023-24

Afdelingsmiddagen

12 september: start van het nieuwe seizoen

Deze eerste bijeenkomst staat in het teken van bijpraten over de afgelopen tijd en verder wat praktische zaken doornemen omtrent het nieuwe seizoen. Daarna gaan wij samen kijken hoe goed wij onze omgeving kennen.

10 oktober: Joodse geschiedenis in Winschoten

Dhr. Koos Akkerman neemt ons mee in de geschiedenis van de Joden vanaf 1638 in Winschoten

14 november: Jeugdzorg

Gea Bijlmolen vertelt over jeugdzorg vanuit haar eigen werkervaring.

12 december: Kerstviering.

Samen gaan we kerstvieren.

9 januari: Het vakantiebureau

Roelie van Dijk, voorzitter van Passage Wildervank-Veendam, is als vrijwilliger betrokken bij de vakantieweken van het vakantiebureau. Deze organisatie bestaat ruim 50 jaar en verzorgt vakanties met zorg en aandacht. Ontstaan vanaf begin jaren zestig binnen de toenmalige diaconieën van de Nederlandse Hervormde Kerk en de Gereformeerde Kerken om vakanties te organiseren voor ouderen en gehandicapten. Kortom voor mensen voor wie het moeilijk of zelfs onmogelijk is om op vakantie te gaan.

6 februari: Jaarvergadering

Het jaar zit er weer op en dat gaan we dan ook bespreken. De financiën van onze afdeling worden doorgenomen. Daarna hebben wij een leuke middag samen

12 maart: Onderweg naar Pasen

Ook dit jaar staan wij stil bij het Pasen.

16 april: Waar moeten wij om denken als wij ouder worden

Ivette Rolf-Meijer, eigenaar van Meijer Zorgbeheer, komt samen met notarieel jurist Heleen Mulder ons hier wat vertellen over waar je om moet denken bij het ouder worden, zoals levenstestament en andere praktische zaken. U kunt vragen stellen, eventueel deze van tevoren inleveren, zodat men zich hier op kan voorbereiden.