Gezamenlijke Kerstviering 25 december 2018 in Vriescheloo Gezamenlijke Kerstviering 25 december 2018 in Vriescheloo
voor de foto's klik hier

Voor de tweede keer vieren de Protestantse Gemeenten Bellingwolde, Blijham en Vriescheloo gezamenlijk de Kerst op 1e Kerstdag. Ditmaal waren wij te gast in Vriescheloo.
Bij binnenkomst zag je al dat we niet alleen waren in de kerk. De kapstokken waren te klein.
Pastor Fenneke Groenbroek ging voor in deze feestelijke gezinsdienst en Etty de Boer begeleide ons op het orgel samen met op dwarsfluit: Sapphira Mulder en Marloes Korte.
Het aansteken van de Kerstkaars door Hendrik Schipper was een uitdaging om van een zo hoge Paaskaars vuur te hale; gelukkig kreeg hij hulp van Fenneke. Daarna las hij nog een gedichtje voor.
De Festijnse Maagden onder leiding van Ellen Klopstra zongen liederen tijdens de dienst.
Er werden door gemeenteleden (Fennie Eefting, Hetty Koetje en ondergetekende) schriftlezingen en teksten voorgelezen. Judith Korte droeg een gedicht voor.
De leiding van de KND ronde haar project af. Nu was Maria (Marjan Claus) aan de beurt om te worden geïnterviewd door de journalist van “Zendtijd voor zieners” (Marijke van der Wal). De kinderen hebben kerstboompjes gemaakt die in de kerk stonden.

Daarna was het de beurt aan de jongeren in onze gemeenten. Via een schets (begeleid door Hetty Koetje) kregen wij een vermakelijk inzicht in reclamebureau Knetter. De jongeren die hier aan meededen (Sven en Luca Jonk, Geline Verweij, Janita Joosten, Janinde Akkerman, Teun en Hidde de Jong en Amerins Claus) deden dit op een vermakelijke manier. Maar er zat natuurlijk wel een boodschap in het verhaal. Vrede willen we allemaal, maar we moeten wel ergens beginnen en dat is natuurlijk bij onszelf.