Startzondag 24 september 2023

Beste leden van onze vier gemeenten,

Hieronder twee linken naar foto’s van de Startzondag en een verslag van deze.
Voor diegenen die dit hebben meegemaakt even nagenieten. Voor degenen die er niet waren kunt u zien wat u gemist hebt.
Verder in de bijlage weer onze nieuwsbrief.

Link naar de foto’s van de Startzondag: https://photos.app.goo.gl/mqG7UQj6N4P4oHXq9

Link naar de foto-opdrachten tijdens de startzondag: https://photos.app.goo.gl/imVZKeCH6EiaUkzo8

Zondag 24 september was onze startzondag. Een dienst voor en door leden van onze vier gemeenten. Het thema “Ga mee, samen getuigen van geloof, hoop en liefde” liep als een rode draad, maar ook na de dienst heen.
Deborah Wolfs opende de dienst met welkom en afkondiging en gaf ook uitleg bij het liturgisch bloemstuk dat heel mooi gemaakt was door Hetty Kroezen.
Tijdens de dienst was Hetty Koetje ook een rode draad. Iedere keer mocht één van de kinderen uit de kerk een ingepakte doos (cadeau) uitpakken en het woord dat hierop geschreven stond laten zien.
Soms konden de kinderen zelf vertellen wat dit woord betekende en soms kregen ze hulp van gemeenteleden.
Margrietha Wolfs ging met ons voor in gebed en later vertelde ze ons de inhoud van een brief van Paulus voor onze gemeente.
De Bijbellezing door Marjan Claus met vooraf gebed kwam uit de kinderbijbel en ging over de bekering van Paulus. Vandaar ook Margrietha haar verhaal over Paulus.
Gemeenteleden hebben samen met Jan Eefting op piano en Sapphira Mulder op dwarsfluit het lied “toekomst van hoop” van Sela gezongen.
Tim Visser en Marjan Koetje dezen samen het dankgebed en voorbeden. Maar we gaan natuurlijk de kerk niet uit voordat er gecollecteerd is.
Dity Hofman kreeg hulp van 4 kinderen en dat ging prima.
Vervolgens werd de dienst door Hetty Koetje, Marjan Claus en de kinderen afgesloten met de woorden die de uitgepakte cadeaus nu lieten zien: “Samen getuigen van geloof, hoop en liefde”.
Deborah zond ons heen met de zegenbede van Sint Patrick.
De mooie liederen werden muzikaal begeleid door het koperensemble uit Hoogezand o.l.v. Peter Nijland. Wat klonk dat toch mooi in de kerk.

En toen was er koffie met iets lekkers. Bij binnenkomst kregen wij allemaal een gekleurd kaartje waarop wij onze naam konden zetten en aan een tafel gaan zitten met dezelfde kleur.
Zo voorkom je dat bekenden weer bij elkaar gaan zitten en zorg je ervoor dat je andere gemeenteleden leert kennen.
We kregen een opdracht mee om in deze groepjes te zoeken naar tekenen van geloof, hoop en liefde en die te fotograferen. Deze werden opgestuurd naar ondergetekende via whatsapp. En zo kon je onderweg hierover ook nog van gedachten wisselen omtrent het onderwerp.
Leuk om ook zo met een klein groepje weer bezig te zijn.
Zo rond 12:15 uur werden wij weer verwacht in Het Karspel voor de meegebrachte lunch. Deze was weer prima verzorgd door eenieder.
Na de lunch kregen wij de foto’s die de groepjes gemaakt hadden via de beamer te zien en kon men evt. uitleg geven.
En toen moest er natuurlijk weer worden opgeruimd maar vele handen maken licht werk!

Een mooie start van ons nieuwe seizoen samen. Het weer werkte ook nog eens goed mee.
Janny Bessenbinders bedankt de voorbereidingscommissie die hier veel werk van gemaakt heeft.
Fijn dat wij als gemeenteleden zo op een ontspannende manier bezig kunnen zijn met ons geloof en met elkaar. Elkaar beter te leren kennen om zo samen verder de schouder onder ons gemeentewerk te zetten.

De voorbereidingscommissie die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt zijn: Hettie Kroezen, Margrietha Wolfs, Deborah Wolfs, Tim Visser, Hetty Koetje en Marjan Claus.